سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه پرورش طیور


طیور یکی از مناطق حساس به دما است و کنترل دما و تعادل اکولوژیکی همواره مورد توجه است. این نوع محیط از یک سو مستلزم دسترسی مستقیم به هوا و تهویه مناسب است و از سوی دیگر تعادل دمایی در آن شرط حفظ حیات طیور محسوب می شود. به همین دلیل، خوراک طیور با خواص متفاوت و منحصر به فرد بهترین انتخاب است. در این مقاله به معرفی مه پاش و کارکردهای آن از جمله زمان بندی تنظیم رطوبت در مرغداری ها می پردازیم.

موتور بخار چیست؟

مه پاش یکی از وسایل خنک سازی محیط با استفاده از آب است. در ابتدا شاید این دستگاه از نظر کارایی شباهت هایی با کولر داشته باشد. اما خود مه پاش مجموعه ای خاص و کاملا منحصر به فرد است که با پاشیدن شبنم و قطرات ریز آب برای شاداب سازی محیط استفاده می شود.

مه پاش انواع مختلفی دارد که برای محیط هایی مانند سگ ها، باغ ها، پارک ها و همچنین گاوداری ها و مرغداری ها استفاده می شود. اتصالات مرغداری را باید یکی از وسایل و ابزار مهم در این محیط دانست که وظیفه تنظیم رطوبت مرغداری را بر عهده دارد.

دلایل استفاده از مه در مرغداری

از آنجایی که طیور به افزایش دما حساس هستند، در مرغداری باید مه طیور را به عنوان مهمترین ابزار حفظ سلامت، شادابی و بقای جوجه ها در نظر گرفت. زیرا عدم تعادل دما در محیط می تواند مشکلات مختلفی از جمله آلودگی، بیماری ها، استرس و اضطراب را در پرندگان ایجاد کند.

علاوه بر این، مه پاش در کاهش گرد و غبار محیطی، از بین بردن بوی نامطبوع در مرغداری، کاهش دمای بدن پرندگان و ده ها مزیت و عملکرد دیگر منحصر به فرد و بسیار موثر است. به همین دلیل طی سالیان متمادی وزارت بهداشت و سایر سازمان های ذیربط نه تنها بر استفاده از مه تاکید کرده اند، بلکه حتی الزامات قانونی را در این زمینه در نظر گرفته اند.

عمده کاربردها و پتانسیل مه گرفتگی در پرورش طیور

جوجه مرغ در طرح های مختلف طراحی و تولید شده است. اکثر این دستگاه ها از نظر ظاهر، عملکرد و ویژگی های سخت افزاری شباهت های زیادی دارند. با این حال برخی از آن ها مجهز به ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند که در ادامه به شرح لحظات جالبی می پردازیم.

تنظیمات شمارنده و تایمر

در بسیاری از مرغداری ها در ساعات خاصی از روز دمای محیط بسیار بالاست و این مشکل می تواند خطر ابتلا به مشکلات فوق را افزایش دهد. به همین دلیل برخی از مدل های برتر این نبولایزر مجهز به تایمر خودکار هستند که در ساعت مشخصی از روز مثلا ساعت 12 ظهر شروع به کار می کند.

این ویژگی میستر پرنده باعث می شود مه بدون عملیات شخصی یا تنظیم دستی شما به طور خودکار شروع به پخش شدن کند تا دمای اتاق متعادل باشد و هیچ استرس و درگیری بین پرندگان ایجاد نشود.

نرخ بازی های مختلف

در برخی محیط‌ها، مانند مزارع قارچ، آبپاش‌ها باید آب را به قطرات ریز تبدیل کنند که شبیه بخار سرد است. استفاده مستقیم از آب، حتی در مقادیر کم، می تواند به کیفیت نهایی قارچ آسیب برساند و تلفات قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

بنابراین مدل های مه پاش پیشرفته مجهز به نازل های ویژه و متنوعی هستند که می توانند قطرات آب را به کوچکترین شکل ممکن تبدیل کنند تا تبدیل به بخار سرد شوند. این ویژگی در محیط هایی استفاده می شود که پخش شدن آب به صورت قطرات کوچک خطر آسیب را به همراه دارد.

دماسنج و توزیع مه بر اساس دمای محیط

تصور کنید با شرایطی مواجه شده اید که نظم و برنامه خاصی برای بالا و پایین بردن دما وجود ندارد و تایمر کارکرد خودکار نمی تواند نیاز شما را به درستی برآورده کند. در چنین شرایطی سمپاش طیور می تواند با کمک دماسنج زمان کارکرد خود را تنظیم کند.

در این حالت وقتی دما از حد مجاز بالاتر می رود، دماسنج مه پاش این موضوع را تشخیص داده و برای جلوگیری از خطر و مشکلات به طور خودکار کار خود را شروع می کند.

آخرین کلمه

مه باید به عنوان یک ابزار مهم و موثر به ویژه در مرغداری ها مورد توجه قرار گیرد. این ابزار مفید و موثر می تواند به کنترل رطوبت خانه مرغ و کاهش مشکلات ناشی از افزایش دما کمک کند. علاوه بر موارد ذکر شده می توان به گروه بازرگانی آب نیرو اشاره کرد که ارائه دهنده انواع تجهیزات صنعتی در حوزه آب می باشد. https://it-planet.ir/58700

از جمله محصولات کلیدی ارائه شده در فروشگاه آب نیرو، باید به انواع مه مرغ موجود بر اساس نیازها و معیارهای خاص شما اشاره کرد. همچنین انواع لوازم جانبی برای این مه در نظر گرفته شده است برای اطلاعات بیشتر به وب سایت مجموعه به آدرس abniro.com مراجعه کنید.