سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاسخ داده شد: بیشترین سوالات تست وسواس فکری

عدم رعایت ترتیب صحیح عددی یا قرارگیری صحیح برای این افراد قابل قبول نیست و می تواند اضطراب آنها را چنان شدید کند که منجر به حملات پانیک شود . برگشت غذا (vomiting) ، کاهش یا عدم اشتها (anorexia) ، دهان خشک، tachycardia ، آریتمی قلبی و بیحالی. تحقیقات نشان داده است که یک فرد مبتلا به OCD ممکن است با انجام رفتارهایی از ترس هایی که مربوط به موقعیت های خاص یا شی ویژه ای است جلوگیری نموده یا میزان آن را کاهش دهد . این افکار به خودآگاه آمده و به صورت اجباری و بدون هیچ کنترلی توسط فرد انجام می شوند. اما این در حالتی است که دو عنصر آب در اتحاد با هم به سیل تبدیل نشوند و نقش ویرانگری به خود نگیرند. مرور شدن تصاویری از خشونت گری و پرخاش به دیگران در ذهن فرد که ممکن است جنبه های جنسی نیز داشته باشد. اجتناب یعنی فرد از جاها و چیزهایی که وسواس او را فعال کند دوری می کند.

گاهی فردی که نسبت به شی یا موقعیتی احساس ترس دارد ممکن است شروع به اجتناب افراطی از آنها نماید و این رفتار مشخصه این بیماری می باشد . اجتناب از موقعیت هایی مانند لرزش دست که می توانند وسواس ایجاد کنند. 1) آیا نگران آلودگی (آلودگی ، میکروب ، مواد شیمیایی ، تشعشع) یا ابتلا به بیماری جدی مانند ایدز هستید؟ آیا برای وسواس های فکری و عملی درمان قطعی وجود دارد؟ بهترین درمان برای اختلال وسواس فکری استفاده ترکیبی از درمان های موثر است. عوامل ژنتیکی ، عصبی ، رفتاری ، شناختی و محیطی ممکن است در این امر موثر باشند. به طور کلی، هدف از مصرف دارو کنترل موثر علائم در کمترین مقدار ممکن می باشد. با دارو درمانی و روان درمانی این اختلال تا حد بسیار زیادی کنترل می شود. نظریه دیگر این است که OCD زمانی شروع می شود که افراد تفکرات خود را بد تعبیر کنند. بیشتر افرادی که به وسواس مبتلا هستند،هم وسواس دارند هم رفتارهای اجباری ،اما برخی افراد فقط یکی از این ها را تجربه می کنند.

در مغز افراد سالم مدارهائی وجود دارد که برخی پالسها را مهار می کند ، اما در افرادی که وسواس دارند این مدارها کارائی خودشآن را از دست داده اند و مجبور به تکرار کار های تکراری می شوند . درگذشته افراد از روش هایی همچون روان درمانی و استفاده از دارو برای درمان وسواس استفاده می کردند. 3- اگر این دارو را برای افسردگی مصرف مینمایید، علایم بهبودی ممکن است 4 هفته یا بیشتر پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود. یک راه عالی برای رسیدن به این هدف ، نفس کشیدن عمیق و تمرکز روی تنفس در طول روز است . پزشک شما برای مدیریت مؤثر علائم ممکن است بیش از یک دارو را توصیه کند. از دو برابر کردن مقدار دارو خودداری کنید. اغلب، اجباری که با این نوع افکار وسواسی همراه است، تمیز کردن و شستن است و برخی از مبتلایان از طریق شستن بیش از حد دست ها دچار بیماریهای پوستی می شوند. در این مقاله از ایده آل مگ با ما همراه باشید تا با مهمترین نکات درباره OCD آشنا شده و اطلاعات کاملی درباره علل و علائم آن کسب کنید. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری را در ارتباط با تست وسواس فکری به دست آورید.

وسواس فکری یک بیماری مزمن است، به این معنی که ممکن است همیشه بخشی از زندگی شما باشد. علت این اختلال کاملاً درک نشده است. شخصیت به الگوهای رفتاری ثابت و از پیش تعیین شده ای اطلاق می گردد که شخص توسط آن خود و دیگران و دنیا را به وسیله آن درک می کنند و با آن ها ارتباط دارد. تصوراتی از صدمه زدن به خود یا شخص دیگری که باعث ناراحتی شما می شود. اهداف بازیابی خود را در خاطر داشته باشید و به یاد داشته باشید که بهبودی از اختلال وسواس فکری یک روند مداوم است. با وجود تلاش برای نادیده گرفتن یا رها شدن از شر افکار و انگیزه های آزار دهنده، افکار و رفتارها از بین نمی روند و دوباره برمی گردند و منجر به رفتارهای مقاوم تر می شود که به آن چرخه معیوب اختلال وسواس فکری بهترین روانشناس گفته می شود. فردی که به اختلال وسواس فکری - عملی دچار است مجبور است مرتبا کارهای خاصی را تکرار کند، حتی اگر واقعا نخواهد آن ها را انجام دهد و نیازی به انجام آن ها نباشد.

این امر می تواند هفته ها تا ماه ها پس از شروع دارو طول بکشد تا متوجه بهبودی علائم شوید. ترس از آلودگی، ترس از بیماری ها، ترس از اتفاقاتی که ممکن است هرگز رخ ندهد، ترس از پیامدهای رفتارهای گذشته، چک کردن مداوم و مواردی از این دست که به صورت محسوسی شدت آن قابل رویت است. وسواس فکری معمولاً وقتی در حال فکر کردن یا انجام دادن کارهای دیگر هستید، به سراغ شما می آیند. درحالی که براساس اثر ریباند، سرکوب کردن افکار منفی درست مانند پرتاب کردن یک شی به دیوار و برگشت قوی تر آن به سمت خودمان است. آنها برای اینکه کاری را درست انجام بدهند آنقدر درگیر جزئیات میشوند که زمان را از دست میدهند. پایان دادن به درمان به طور ناگهانی یا تدریجی از دست دادن چندین دوز می تواند باعث علائم شبیه به ترک مواد مخدر شود، که گاهی اوقات سندرم قطع نامیده می شود. مواجهه و جلوگیری از پاسخ (ERP)، نوعی از روش درمانی CBT است که شما به طور تدریجی در معرض شئ یا عامل وسواس قرار می گیرید و راه های مناسب برای مقابله با اضطراب به شما آموزش داده می شود.

آنچه را یاد می گیرید تمرین کنید؛ با روانپزشک خود کار کنید تا تکنیک ها و مهارت هایی را که به مدیریت علائم کمک می کند، شناسایی کنید و این موارد را به طور مرتب تمرین کنید. به خاطر داشته باشید این افکار گاها از نظر محتوا، منطقی نیستند و کنترل آن ها تقریبا غیر ممکن است. اختلال وسواس فکری (OCD)، یک الگوی افکار و ترس های غیر منطقی (وسواس) می باشد که شما را به سمت انجام رفتارهای تکراری (اجبار) وادار می کند و می توانند باعث بروز مشکلاتی در فعالیت های روزانه شوند. اختلال وسواس فکری غالباً حول موضوعات خاصی از قبیل ترس از آلوده شدن میکروب ها متمرکز هستند و برای کاهش ترس از آلودگی، ممکن است مجبورشوید دستان خود را تا حد درد و گرفتگی بشویید. در این کیس ها پیشنهاد می شود که داروی مهارکننده های انتخابی باز جذب سروتونین تخست دیگر تجویز نشود و داروی دوم از همین دسته برای بیمار شروع شود. ژنتیک: این اختلال ممکن است یک جزء ژنتیکی داشته باشد، اما هنوز ژن های مشخصی شناسایی نشده اند. به علائم هشدار دهنده توجه کنید؛ شما و پزشکتان ممکن است مواردی را شناسایی کنید که می تواند علائم اختلال وسواس فکری شما را تحریک کند.