سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 نکته درباره تشنج در کودکان که نمیتوانید از دست بدهید

در بیشتر موارد، مصرف الکل خود به تنهایی باعث تشنج نمی شود، اما ترک الکل است که میتواند آنها را ایجاد کند. تغییر در برنامه خواب یا احساس کمخوابی میتواند باعث ایجاد تشنج در مبتلایان به صرع شود. • استراحت کافی به مغز شما اجازه میدهد تا عملکرد بهتری داشته باشد و احتمال بروز مشکل در فعالیت الکتریکی داخل آن را به حداقل برساند. دانه های اسفند و قسط تلخ از هر کدام 1 مثقال، مغز ناخنک، بابونه شیرازی و شوید خشک از هر کدام 4 مثقال، همه را مخلوط کرده، بکوبید سپس بجوشانید و تا گرم است عضو را در آن قرار دهید. در حالی که این شرایط همیشه باعث تشنج نمیشود و در همه افراد مبتلا به صرع تشنج ایجاد نمیکند، اما اگر سابقه تشنجهای مرتبط با نور دارید، بهتر است از آنها اجتناب کنید. در مورد کسانی که سابقه تشنج دارند و با مصرف دارو تحت کنترل هستند تزریق واکسن DTP بلامانع است.

اقدامات احتیاطی که در اینجا گفته میشود می تواند برای کسانی که دارو مصرف نمی کنند اما در مقابل تلویزیون دچار حمله می شوند مفید باشد. به عنوان مثال، اگر مجبور نیستید با افراد عصبی یا کسانی که شما را تحت فشار قرار میدهند، در ارتباط نباشید. 4?در طب قرآنی به جای شنت ، از غذاهایی با طبیعت گرم ( قلیایی ) هم چون عسل طبیعی استفاده می شود تا مایع مغزی نخاعی کمتر ترشح شوند و تعادل برقرار شود. غذاهایی مانند پلو ماهی، دوغ، ماست، قرمه سبزی، کوکو، هندوانه از جمله این موارد هستند. کم خوابی و استرس و خستگی، از جمله عواملی هستند که باعث تحریک این نوع متخصص مغز و اعصاب در تهران صرع می شوند. این یک رژیم غذایی است که سرشار از چربی و پروتئین سالم و کربوهیدرات کم است. غذاهای ناسالم مانند قندها، کربوهیدراتهای تصفیه شده و غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید و انواع میوهها، سبزیجات، پروتئینهای بدون چربی و غلات کامل بخورید. هنگام تلاش برای جلوگیری از تشنج، اجرای انواع شیوههای کاهش استرس مهم است. • به عنوان مثال، ایده خوبی است که به طور مرتب فعالیتهای کاهش استرس انجام دهید. ADDLها ممکن است باعث کاهش سطح انسولین و مقاومت به انسولین در مغز بیماران آلزایمری شوند. در حالی که تحقیقات علمی بیشتری در مورد اثر گیاهان و ویتامینها در کاهش تشنج وجود دارد، برخی از آنها مفید تلقی میشوند.

• یک رژیم غذایی سالم به عملکرد بهتر مغز شما کمک میکند، زیرا شما تمام ویتامینها و مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت میکنید. بسیاری از بیماران ویتامینها را استفاده مینمایند و گروهی از پزشکان آن را پیشنهاد میدهند و بعضی از بیماران فوایدی نیز برای ان ذکر میکنند ولی این توصیهها هنوز اعتبار قطعی علمی ندارد. صرع پس از سکته مغزی یکی از شایعترین اختلالات مغزی-عصبی است و در حدود 50 میلیون نفر در سرتاسر جهان، از آن رنج میبرند. علل مختلفی برای تشنج وجود دارد که از شایعترین علتها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: تومورهای مغزی، سکته مغزی، خونریزی مغزی، تجمع مایع غیرطبیعی در مغز مثل هیدروسفالی، ضربه به سر، عفونت مغز، آنوریسم ها و کلافههای شریانی وریدی و سایر اختلالات عروقی، اختلالات مادرزادی در مغز، تب در کودکان و در نهایت اختلال در الکترولیتها و مواد معدنی خون در اثر مشکلات کلیوی و کبدی و … در حالی که میتوان تیکها را بهطور موقت توسط فردی که آنها را تجربه میکند سرکوب کرد، اغلب باید زمانی که فرد آرام شد، بیان شود. اگرچه علت مرگ ناگهانی و غیرقابل توضیح یا SUDEP ناشناخته است ، اما تئوری هایی وجود دارد که دلیل وقوع مرگ را بیان می کند.

یک رژیم غذایی که اغلب برای افراد مبتلا به صرع پیشنهاد میشود، رژیم کتوژنیک نام دارد. وی تصریح کرد: این گروه شامل فسفیدهای فلزی مانند فسفید آلومینیوم، فسفید روی، فسفید کلسیم و فسفید منیزیوم هستند که استفاده نادرست از این سموم میتواند منجر به بروز انواع مسمومیتهای حاد و مزمن در انسان و یا بروز آلودگیهای زیستمحیطی و نابودی گونههای گیاهی و جانوری مفید شود. رژیم غذایی متعادل که شامل چربیها و پروتئینهای سالم باشد میتواند بخش مهمی از پیشگیری از تشنج باشد. برای پیشگیری از تشنج ناشی از تب هیچ کاری نمی توان انجام داد. با تمرکز قوی در مرحله قبل از تشنج می توان به این هدف دست یافت. انواع تشنج در کودکان را با طبقه بندی انواع شکلی تشنج در کودکان بیشتر می توان توضیح داد. صرع پنهان، در عملکرد کودک در مدرسه تاثیر می گذارد، خیلی از کودکان دایما سر کلاس ارتباطشان با معلم قطع و در نتیجه شروع به صحبت کردن با همکلاسی ها میشوند که ممکن است بعنوان بیش فعال تشخیص داده شده و بصورت ناصحیح درمان شوند. برای جلوگیری ازاین بیماری در کودکان ، به دنبال بروز تب در کودک ،باید برای یافتن علت آن حتما معاینه صورت گیرد تا چنانچه عفونت گوش ،گلو ،ریه ،گوارشی ،کلیوی و …