سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مکمل بدنسازی چیست؟ کاربردها و فواید مکمل های بدنسازی چیست؟


برای افرادی که به طور منظم ورزش می کنند، مهمترین هدف این است که بیشترین بهره را از ورزش ببرند. به همین دلیل مصرف مکمل های بدنسازی با رعایت رژیم غذایی اولیه و تمرینات ورزشی مناسب توصیه می شود. به طور کلی بسته به هدف ورزشکار مکمل های بدنسازی مختلفی وجود دارد که فواید و کاربردهای متفاوتی دارند که در مطلب زیر به ارائه فواید مکمل های بدنسازی می پردازیم.

مکمل های بدنسازی چیست؟

مکمل های بدنسازی یکی از مکمل های غذایی مورد استفاده ورزشکاران در رشته های مختلف ورزشی برای بهبود عملکرد ورزشی است. مکمل‌های ورزشی بر اساس فوایدشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند، مانند انبوه گینرها (مکمل‌های کربوپروتئین)، مکمل‌های پروتئینی، اسیدهای آمینه، چربی‌سوزها و تنقلات ورزشی.

فواید مکمل های بدنسازی

افزایش وزن و توده عضلانی

یکی از مهمترین کاربردهای مکمل های بدنسازی افزایش وزن و حجم عضلانی است که بسیار مورد استقبال ورزشکاران قرار گرفته است. به طور کلی گینرها یا مکمل های کربوپروتئینی حاوی کربوهیدرات های پیچیده، قندهای ساده و پروتئین آب پنیر هستند که بر اساس نسبت کربوهیدرات ها و پروتئین آب پنیر به دو گروه وزن گینر و ماس گینر تقسیم می شوند. دومی در افزایش حجم عضلانی موثر است.

همچنین بخوانید: انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها را بشناسید

معمولاً گیرنده ها حاوی کربوهیدرات هایی با جذب سریع هستند که باعث افزایش سطح انرژی و افزایش عملکرد ورزشکار و تأثیر پروتئین ها می شود. این محصولات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم های گوارشی هستند. آنزیم های گوارشی به هضم و جذب سریع پروتئین ها کمک می کنند.

به طور کلی بهتر است از گینر قبل از تمرین، بعد از تمرین و 1-2 ساعت بعد از غذا استفاده شود، البته بهتر است از گینر 2-3 ساعت قبل از تمرین استفاده شود تا به بدن زمان کافی برای هضم و حذف تومورها داده شود. بدون اینکه کسی در طول تمرین دچار مشکل معده شود استفاده می شود.

برندگان یا مکمل های پروتئین کربو PNC عبارتند از:

مکمل افزایش وزن برای بزرگسالان

شیر عظیم

مکمل آلبومین

بررسی کامل

به تامین پروتئین لازم کمک می کند
برای اطلاع از قیمت پودر اولترا وی پرو یونیورسال نوتریشن کلیک کنید.

نیاز ورزشکاران به پروتئین بیشتر از افراد عادی است. ورزشکاران برای جلوگیری از تجزیه عضلات و افزایش توده عضلانی باید پروتئین مصرف کنند و می توانند نیاز خود به پروتئین را از رژیم غذایی و مکمل های پروتئینی تامین کنند. انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی مانند پروتئین آب پنیر، پروتئین کازئین، پروتئین آلبومین و پروتئین سویا وجود دارد

3 نوع مکمل پروتئین آب پنیر از کارن وجود دارد که بر اساس درصد پروتئین آب پنیر و نوع پروتئین آب پنیر تقسیم می شوند که عبارتند از:

پاپردا راه طلایی

پروتئین کامل

اسارت آزوف

افزایش قدرت و قدرت عضلانی

برای بسیاری از ورزشکاران، به ویژه ورزشکاران قدرتی، افزایش قدرت و قدرت عضلانی بسیار مهم و حیاتی است. استفاده از برخی مکمل های بدنسازی کمک زیادی می کند و برای بهبود عملکرد ورزشی مناسب است.

یکی از مکمل هایی که به ورزشکاران در افزایش قدرت عضلانی کمک می کند کراتین است. کراتین به عنوان منبع بسته های انرژی در عضلات عمل می کند و انرژی را در قالب بسته های انرژی فوری به نام ATP در اختیار سلول ها قرار می دهد و انرژی بیشتری را در اختیار ورزشکار قرار می دهد و در نتیجه قدرت و قدرت عضلانی را افزایش می دهد.

سایر مکمل های بدنسازی موثر برای افزایش قدرت و قدرت در ورزشکاران عبارتند از: مکمل پروتئین آب پنیر، مکمل بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات (HMB)، مکمل کافئین و مکمل سیترولین مالات.

استقامت را افزایش می دهد و شروع خستگی را به تاخیر می اندازد

افزایش استقامت و تاخیر در خستگی از اولویت های همه ورزشکاران به ویژه ورزشکاران است. یکی از فواید مکمل های بدنسازی همین مشکل است.

مکمل های بدنسازی که در افزایش استقامت موثر هستند عبارتند از مکمل های کربوهیدرات، مکمل های پمپ، مکمل های بتا آلانین، مکمل های کافئین، مکمل های ال کارنیتین و مکمل های نیترات.