سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از واتس اپ استفاده کنیم؟


واتس اپ با بیش از 2 میلیارد کاربر در سراسر جهان یکی از محبوب ترین پیام رسان ها است و با وجود تمام مشکلاتی که پیام رسان ها در کشور ما با آن مواجه بوده اند، همچنان محبوب است. واتس اپ در سال 2014 توسط فیس بوک خریداری شد و از آن زمان نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی وجود دارد. با این حال، این مزیت نسبت به بسیاری از رقبا دارد که کاربران زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله به آموزش دانلود واتساپ جدید با لینک مستقیم برای سیستم عامل های اندروید و iOS می پردازیم.


واتس اپ چیست؟

پاسخ این سوال ممکن است برای شما واضح باشد. واتس اپ یک برنامه پیام رسان رایگان است که اولین بار در سال 2009، همزمان با عصر گوشی های هوشمند، منتشر شد. اما تا سال 2015 طول کشید تا تبدیل به محبوب ترین برنامه پیام رسانی در جهان شود. واتس اپ هم اکنون کاربران زیادی در اروپا، آمریکای لاتین، خاورمیانه و البته در کشور ما دارد.

محبوبیت واتس اپ به دلایل مختلفی است. در این برنامه تبلیغاتی نخواهید دید و خدماتی از جمله چت گروهی، تماس صوتی و تصویری برای کاربران رایگان است. پیام‌ها در این برنامه رمزگذاری شده دو طرفه هستند، که از نظر تئوری به این معنی است که هیچ‌کس جز شما و طرف مقابل نمی‌تواند به محتوای پیامی که به اشتراک می‌گذارید دسترسی داشته باشد. اما طبق سیاست امنیتی جدید واتس اپ، داده های این اپلیکیشن با فیس بوک به اشتراک گذاشته خواهد شد. این مشکل باعث نگرانی بسیاری از کاربران و کارشناسان امنیتی شده است و برخی معتقدند پس از این مشکل احتمالا حریم خصوصی کاربران زیر سوال خواهد رفت.

آیا واتس اپ ایمن است؟

قبل از آموزش واتس اپ، کمی در مورد امنیت آن بگوییم. از آنجایی که همه پیام‌ها در واتس‌اپ به دو صورت رمزگذاری می‌شوند، از نظر تئوری برای همه کاربران امن هستند. این سطح از رمزگذاری به این معنی است که حتی خود واتس اپ یا شرکت مادر آن، فیس بوک، نمی توانند محتوای پیام های شما را ببینند یا آنچه را که در تماس صوتی یا تصویری می بینید درک کنند. اما از طرف دیگر باید نگران فیشینگ باشید و هرگز اطلاعات شخصی خود را با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید. علاوه بر این، اگر با شخصی برخورد کردید که سعی دارد به هر طریقی از شما کلاهبرداری کند، حتما حساب کاربری او را در واتس اپ گزارش دهید.

یکی از موارد دیگری که به شما در بهبود سطح امنیتی حسابتان کمک می کند، استفاده از تایید دو مرحله ای با تنظیم یک پین 6 رقمی است. با فعال سازی این قابلیت، واتس اپ هر چند روز یک بار از شما رمز این شماره را می خواهد و علاوه بر آن، هر بار که بخواهید وارد حساب کاربری خود شوید، این پین را از شما می خواهد. برای دانلود برنامه اندروید واتساپ کلیک کنید.


اما وقتی صحبت از حریم خصوصی می شود، امنیت کمی پیچیده تر می شود. تغییرات در سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp نشان می دهد که برخی از داده های شما با فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود. این مشکل باعث شکایت بسیاری از کاربران شد اما از اردیبهشت 1400 رفع شد. بنابراین، اگر نگران حریم خصوصی خود هستید و نمی خواهید اطلاعات خود را با فیس بوک به اشتراک بگذارید، احتمالاً بهتر است از WhatsApp استفاده نکنید. البته اکثر ما مجبوریم از این اپلیکیشن استفاده کنیم زیرا در حال حاضر جایگزین بهتری در کشور ما وجود ندارد. در ادامه درس واتس اپ مراحل نصب و استفاده از این مسنجر را در ابتدا در اندروید توضیح می دهیم و به صورت جداگانه در iOS مراحل متفاوت خواهد بود.

WhatsApp Plus چیست و آیا امن است؟

WhatsApp Plus یک برنامه ویژه است که با استفاده از کد به سرقت رفته از نسخه رسمی WhatsApp ساخته شده است. این نسخه دارای ویژگی های پیشرفته بسیاری است اما به دلیل ایمن نبودن توصیه نمی شود. با استفاده از این نسخه، حساب واتساپ شما ممکن است مسدود شود یا بدتر از آن، ممکن است اطلاعات شما به سرقت برود.