سفارش تبلیغ
صبا ویژن

16 مرحله مهم برای راه اندازی کافی شاپ


معرفی

مراحل افتتاح کافه: آیا قصد دارید یک کافه باز کنید اما هیچ ایده ای در مورد آن ندارید؟! اگر به دنبال ایده، تخمین یا پیشنهاد برای افتتاح یک کافی شاپ عالی هستید، به جای درستی آمده اید. همانطور که می توانید تصور کنید راه اندازی کافی شاپ بسیار ساده و سرراست است. با این حال، باید در نظر داشته باشید که اینطور نیست. اگر می خواهید در راه راه اندازی کافی شاپ با مشکل مواجه نشوید، باید قوانین و جزئیاتی را بدانید که این مسیر را برای شما آسان می کند.

کافی شاپ راه اندازی کنید

در بیشتر موارد، اکثر افرادی که می خواهند یک کافی شاپ راه اندازی کنند، نمی دانند کجا و چگونه این کار را انجام دهند. به همین دلیل در این مقاله تمامی اطلاعات مورد نیاز برای افتتاح و راه اندازی کافی شاپ را در اختیار شما قرار داده ایم تا بتوانید با خیال راحت و با دانش کامل شروع به کار کنید. پس با این مقاله از وب سایت بروف همراه باشید.

مراحل راه اندازی کافی شاپ

در این قسمت از مقاله به برخی از مهم ترین مراحلی که در راه اندازی کافی شاپ باید به آنها توجه کنیم، می پردازیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1 #_ روحیه فردی

شاید در نگاه اول به نظر برسد که تزیین کافه برای شما امری بسیار هیجان انگیز و جذاب است که باعث می شود به این فکر کنید که طراحی کافه چگونه باید باشد، چه موسیقی پخش می شود و دکوراسیون آن چگونه باشد و... باید توجه کرد البته در این زمینه جنبه های مهم تری نیز در این زمینه وجود دارد. بنابراین هنگام شروع کار باید توجه داشته باشید که آیا از نظر شخصی، فکری و عاطفی آمادگی این شغل را دارید که صاحب کافه شوید یا خیر؟! پس از اینکه به یک نتیجه نهایی با خودتان رسیدید، حرکت رو به جلو را در نظر بگیرید.

2#_ یک طرح تجاری کافی شاپ تهیه کنید

یک برنامه مالی منظم و مدون به شما در این تجارت کمک زیادی می کند. همه چیزهایی که برای راه اندازی کافی شاپ نیاز دارید را با توجه به ابتدایی ترین و رایج ترین اصول یادداشت کنید.

3# _ برنامه ریزی مالی داشته باشید

داشتن یک برنامه مالی دقیق تصمیم گیری را بسیار آسان می کند. یکی از راه‌های مدیریت امور مالی این است که یک طرح تجاری برای کافی‌شاپ خود ایجاد کنید تا بدانید به چه مقدار پول نیاز دارید و وجوه خود را به دو بخش کاری و شخصی تقسیم کنید.

4 # _ اطلاعات قهوه خود را افزایش دهید

برای اینکه بتوانید یک کافی شاپ خوب راه اندازی کنید، باید اطلاعات زیادی در مورد انواع قهوه و تنوع آنها داشته باشید. به خاطر داشته باشید که بیش از هزاران طعم مختلف قهوه وجود دارد. بنابراین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع قهوه و نحوه سرو آن ها در کافه ها و کافی شاپ ها به مجموعه مقالات وبسایت ما مراجعه کنید.

5#_ در مورد منوی کافی شاپ تصمیم بگیرید

یکی از مهم ترین مواردی که در راه اندازی کافی شاپ باید در نظر گرفت، طراحی و تصمیم گیری در مورد منوی مناسب است. بدون تصمیم گیری در مورد یک لیست، نمی توانید بگویید به چه تجهیزاتی نیاز دارید، به چه بودجه ای نیاز دارید، چقدر فضا می خواهید و غیره. بنابراین، بسیاری از کسانی که به شما توصیه می کنند یک کافی شاپ درست کنید. تا زمانی که کارشان تمام نشده باشد، از شما برای انتخاب منو درخواست نمی کنند. اگر این اشتباه است. منو باید در ابتدای کار پرسیده شود.

6#_ مکان مناسب را انتخاب کنید

انتخاب مکان برای کافی شاپ یکی از مهم ترین مراحل ایجاد کافی شاپ است. مکان مناسب یک بار ارتباط مستقیمی با تعداد مشتریان آن دارد.

شماره 7 به رقبای خود توجه کنید

با کسانی که در این زمینه کار می کنند باید خیلی مراقب باشید. رقبای شما چه کسانی هستند و چگونه به کار شما واکنش نشان می دهند، چیزی است که باید دائما آن را تحلیل کنید.

#8_ انتخاب صحیح تجهیزات کافی نت

انتخاب تجهیزات کافی شاپ مناسب باعث می شود که کافی شاپ شما به راحتی کار کند. انتخاب تجهیزات نامناسب نه تنها پاسخگوی نیاز مشتری نخواهد بود، بلکه هزینه های شما را نیز دو برابر خواهد کرد.

#9_ سیستم حسابداری داشته باشید

فرقی نمی کند که یک حساب جاری ساده یا نرم افزار حسابداری پیشرفته داشته باشید، هر دو میزان هزینه های سرمایه گذاری و درآمدتان را به شما اطلاع می دهند.

هزینه های افتتاح کافی شاپ

استقبال روزافزون از کافه ها و کافی شاپ ها، ایجاد این فضاها را آسان کرده است. اما همه در این راه موفق نمی شوند زیرا قبل از شروع کار اطلاعات و توصیه های کافی و صحیح دریافت نکرده اند. اگر دقت کرده باشید، امروزه کافی شاپ ها یکی از محبوب ترین مکان هایی هستند که افراد در آن گرد هم می آیند، ملاقات می کنند و اوقاتی دوستانه، رمانتیک و کاری دارند. در نتیجه این کسب و کار از محبوبیت و رونق بالایی برخوردار بوده و یکی از کسب و کارهای سودآور محسوب می شود.

کافی شاپ تخصصی

شما احتمالاً با خواندن این مقاله تصمیم گرفته اید کافی شاپ خود را باز کنید و وارد این تجارت شوید. در این مرحله مشکلاتی دارید و برخی موضوعات برای شما احمقانه است. اما نگران نباشید! در زیر شما را با یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از راه اندازی این کسب و کار باید به آن توجه کنید، یعنی بحث هزینه این کسب و کار آشنا می کنیم.

#1_مهمترین هزینه راه اندازی کافی شاپ

برای ورود به کسب و کار پرسود داشتن یک کافه، باید بدانید که کدام هزینه ها ضروری و کدام غیر ضروری هستند. با این کار می توانید به سرعت هزینه های غیرضروری خود را حذف کرده و بیشتر بر روی هزینه های ضروری کار خود تمرکز کنید.

نمونه هایی از هزینه های ضروری

هزینه های لازم کافی شاپ همان چیزی است که برای راه اندازی کسب و کار خود به آن نیاز دارید مثلا؛

خرید دستگاه قهوه ساز یکی از هزینه های ضروری است. اما لازم نیست ابتدا یک بستنی ساز بخرید. و با شروع کار می توانید بستنی مورد نظر خود را از فروشگاه های دیگر خریداری کنید. وظیفه اصلی شما کنترل تنها هزینه های ضروری است.

#2 مکان مناسبی را انتخاب کنید

انتخاب مکان مناسب برای کافه، سود کسب و کار آینده را تضمین می کند. بنابراین سعی کنید کافه خود را در بهترین مکان قرار دهید. بهترین مکان برای راه اندازی یک کافه، یک مکان شلوغ است. توجه داشته باشید که باید بخش زیادی از سود خود را به اجاره یا رهن فضای کافه اختصاص دهید.

یک مکان عالی برای قهوه

در زیر بهترین مکان ها برای راه اندازی یک کافه در میان مکان های شلوغ آمده است.

اطراف دانشگاه

اطراف باغ ها

اطراف سینما

مکان های فرهنگی در اطراف

اطراف کتابخانه

لابی هتل

مرکز خرید

اطراف تئاتر

مکان مناسب، سود مناسب

همچنین یک مکان شلوغ به شما کمک زیادی برای مدیریت و برآورد هزینه راه اندازی کافی شاپ می کند. نترس! اگرچه سایت های تامین مالی جمعی هزینه زیادی برای شما دارند، اما سود زیادی برای شما به همراه خواهند داشت. در انتخاب مکان برای کافه، ظرفیت مکان را در نظر بگیرید و مکان مناسبی برای پارک ماشین پیدا کنید

اگر سرمایه زیادی ندارید می توانید کافه خود را در منطقه ای با دسترسی متوسط ??راه اندازی کنید و سپس مکان آن را به مکان مناسب تری تغییر دهید. در مورد متراژ، توجه داشته باشید که ابعاد یک کافه باید حداقل 20 متر مربع باشد.

3#_ مهمترین وسایلی که برای افتتاح کافی شاپ نیاز دارید

برای شروع یک پروژه، ابتدا باید ابزار و تجهیزات را آماده کنید. بنابراین تجهیزات ویژه زیادی برای راه اندازی کافی شاپ پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، برای تهیه چای، قهوه، آب و آشپزی به تجهیزات خاصی نیاز خواهید داشت. ابزارهایی مانند موارد زیر برخی از اصلی ترین ابزارهای مورد استفاده در تولید قهوه فروشان هستند.

دستگاه اسپرسوساز

قهوه

آبمیوه پرس

میکسر

یخچال

ساندویچ ساز

ماهواره

آینه

فنجان

قاشق

به عنوان مثال قیمت اسپرسوساز صنعتی 25 میلیون تومان و قهوه ساز صنعتی 10 میلیون تومان است.

ابزار تزئینی

علاوه بر موارد ذکر شده برای کافه خود لوازمی مانند میز، صندلی، پرده، گلدان، تزیینات، دستمال سفره، رومیزی و ... را باید تهیه کنید و اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید، می توانید اقلام مستعمل مانند میز و صندلی خریداری کنید. ; البته به نظر ما این مناسب نیست!

#4_ فضای داخلی کافه

برای داشتن کافه ای قابل تشخیص و متفاوت از رقبای خود باید یک طرح و برنامه خوب و هزینه ای مناسب برای دکوراسیون خود تعیین کنید. این قسمت یکی از مهم ترین عواملی است که بر برآورد هزینه راه اندازی کافی شاپ شما تاثیر می گذارد. باید هم آشپزخانه و هم کافه را طوری بسازید که برای مشتریان دوستانه و جذاب باشند. اگر مشتریان فضای کافی شاپ شما را دوست داشته باشند، دفعه بعد به کافی شاپ شما خواهند آمد.

طراح دکوراتیو

اگر مشکل مالی ندارید و پول راه اندازی دارید، برای چیدمان و دکوراسیون کافه خود از یک طراح کمک بگیرید. اما اگر سرمایه شما محدود است، می توانید پروژه های مختلف کافی شاپ را به صورت آنلاین مشاهده کنید و آن را برای کافی شاپ خود انتخاب کنید. علاوه بر این باید دیوارهای کافی شاپ خود را تهیه و تزیین کنید، نورپردازی خوبی داشته باشید و در انتخاب میز و صندلی متناسب با سبک کافی شاپ خود دقت کنید.

#5_ تبلیغات و بازاریابی فروش

در فرآیند راه اندازی کافه، موضوع بازاریابی و تبلیغات بسیار مهم و حائز اهمیت است. برای اینکه خود را به مشتریان خود معرفی کنید، باید برای تبلیغات و بازاریابی کافی شاپ خود هزینه کنید. در ابتدا استفاده از روش های گران قیمت مانند چاپ بنرهای تبلیغاتی یا بیلبوردها برای ارائه کافه منطقی نیست. به جای این موارد، می توانید در شبکه های اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید. به عنوان مثال می توانید در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام کار کنید و با ارائه نوشیدنی ها و غذاهای کافه خود مشتری را جذب کافه خود کنید.

تبلیغات زبان

یکی از روش های بازاریابی و تبلیغات رایگان این است که از مشتریان خود بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند و به کافی شاپ شما بازگردند. ترفند دیگری که به شما کمک می کند از رقبای خود متمایز شوید این است که سعی کنید مشتریان خود را گرم کنید. برای مثال می توانید در روز تولد مشتریان خود تخفیف ویژه ای در نظر بگیرید.

#6_ هزینه اخذ مجوز کافی شاپ

برای راه اندازی کافی شاپ باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. گرفتن مجوز کافی شاپ نیاز به مقداری پول دارد. اولین قدم شروع کار با انتقال به واحدهای بستنی، آبمیوه و کافی شاپ است. در صورتی که محل کافه مشکلی نداشته باشد مجوز کافی شاپ تایید می شود. در این صورت می توانید با ارائه اصل مدارک به اتحادیه و یا با اجاره محل کافه و انجام کارهای دیگر مجوز دریافت کنید.

علاوه بر این، نامه های ادارات مانند محلی، بهداشت، بیمه و دارایی باید به پرونده شما پیوست شود. پس از انجام این مراحل کمتر از یک هفته دیگر مجوز کافی شاپ صادر می شود.

 

7#_ سایر هزینه ها

در این قسمت می خواهیم به سایر هزینه هایی که هنگام راه اندازی کافه باید پرداخت کنید اشاره کنیم.

برای کافه خود اینترنت سریع دریافت کنید تا مشتریان بتوانند در کافه شما از اینترنت استفاده کنند. اینترنت رایگان و پرسرعت یکی از دلایلی است که می تواند مشتریان بیشتری را به کافه شما جذب کند.

همچنین در کنار هر میز پریزهای برق و شارژر قرار دهید تا مردم بتوانند گوشی خود را شارژ کنند.

رجوع به مقاله:   https://payju.ir/content/لیست-کافی-شاپ-های-شیراز